Fit pancakes na bazie płatków owsianych

Pancakes
Fit pancakes na bazie płatków owsianych
5 (100%) 2 ocen[a/y]

Pancakes, czyli naleśniki amerykańskie, to rodzaj puszystych placuszków najczęściej przygotowywanych na słodko. Tradycyjnie podaje się je z syropem klonowym, ale smakują tak samo dobrze z typowo polskimi dodatkami: dżemem, owocami, orzeszkami czy miodem. Pyszne są również “na sucho”, obsypane tylko cukrem pudrem.

Od kilku dni chodziło za mną zrobienie czegoś na słodko. Oczywiście musiało być to bardzo proste w przygotowaniu, a przy tym zdrowe i sycące – pancakes idealnie wpasowały się do moich potrzeb. Postanowiłam przygotować naleśniki bardziej fit, bez wykorzystywania żadnej mąki (jak dodałam mąkę kokosową placuszki wprawdzie wyszły, ale były bardzo kruche i nieforemne). Płatki owsiane spełniły swoją rolę – nie dość że fit, to jeszcze świetnie skleiły pancakes, dzięki czemu wyszły kształtne i foremne. Już nie musiałam dodawać żadnej mąki.

Jako że placuszki same w sobie wyszły słodkie – dzięki bananowi – rekomenduję aby podawać je z bardziej kwaśnymi dodatkami, tj. dżemem czy owocami. 🙂

Puszyste i delikatne pancakes idealnie sprawdzą się jako pyszne śniadanie czy kolacja. Spróbujcie sami!

A jak macie ochotę na inne fit przepisy, polecam Makaron z cukinią, pomidorem i fasolką – idealny na upał oraz Spaghetti z cukinii – wersja mięsna à la bolognese. 🙂

TrudnośćPoczątkującyCzas przygotowania7 min.Czas gotowania8 min.Całkowity czas15 min.

USTAW TIMER

SKŁADNIKI (ILOŚĆ NA 3 PORCJE)
 2 jajka
 100 g płatków owsianych (1 szklanka)
 150 g jogurtu naturalnego gęstego
 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
 1 banan
 masło (do smażenia)
 Dodatki: porzeczki, dżem wiśniowy, miód, płatki kokosowe i inne, ulubione dodatki (najlepiej kwaśne, dla kontrastu)

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Jajka, płatki owsiane, jogurt naturalny i pokrojony banan zmiksuj (najlepiej w blenderze) na gładką masę.

2

Rozgrzej patelnię – nie za mocno, bo się wtedy naleśniki spalą – i stopniowo wylewaj ciasto na placki. Smaż wszystko na maśle albo na maśle z oliwą. Do stworzenia idealnego, owalnego kształtu, najbardziej przydaje się duża łyżka albo mała chochla.

3

Jak pojawią się bąble, a placki będą już upieczone od spodu, odwróć je jeszcze na drugą stronę i piecz przez chwilę, aż będą sprężyste.

4

Podawaj z ulubionymi dodatkami, np. miodem, syropem klonowym, dżemem czy owocami.

Składniki

SKŁADNIKI (ILOŚĆ NA 3 PORCJE)
 2 jajka
 100 g płatków owsianych (1 szklanka)
 150 g jogurtu naturalnego gęstego
 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
 1 banan
 masło (do smażenia)
 Dodatki: porzeczki, dżem wiśniowy, miód, płatki kokosowe i inne, ulubione dodatki (najlepiej kwaśne, dla kontrastu)

Przygotowanie

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Jajka, płatki owsiane, jogurt naturalny i pokrojony banan zmiksuj (najlepiej w blenderze) na gładką masę.

2

Rozgrzej patelnię – nie za mocno, bo się wtedy naleśniki spalą – i stopniowo wylewaj ciasto na placki. Smaż wszystko na maśle albo na maśle z oliwą. Do stworzenia idealnego, owalnego kształtu, najbardziej przydaje się duża łyżka albo mała chochla.

3

Jak pojawią się bąble, a placki będą już upieczone od spodu, odwróć je jeszcze na drugą stronę i piecz przez chwilę, aż będą sprężyste.

4

Podawaj z ulubionymi dodatkami, np. miodem, syropem klonowym, dżemem czy owocami.

Fit pancakes na bazie płatków owsianych

Pancakes

 

Pancakes

 

 

Pancakes

 

Follow my blog with Bloglovin

4 thoughts on “Fit pancakes na bazie płatków owsianych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *