Zdrowe przekąski na Sylwestra (i nie tylko!)

Zdrowe przekąski na Sylwestra
Zdrowe przekąski na Sylwestra (i nie tylko!)
4.5 (90%) 2 ocen[a/y]

Fit przekąski na sylwestra są proste w przygotowaniu a w smaku nie różnią się od “cięższych” przystawek, przygotowywanych na pieczywie. Główną “zmienną” jest użycie cukinii – wtedy przekąski nie tylko będą mniej kaloryczne, ale także zdrowsze.

Cukiniowe przystawki świetnie smakują bez żadnych sosów, chociaż nie przeczę, że z ketchupem świetnie się komponują. Co kto lubi. 🙂 Co ciekawe, takie zdrowe przekąski na sylwestra przygotowuje się bardzo szybko – wystarczy 20-25 minut na całość. Naprawdę!

Ja przekąski przygotowałam ze zwykłą szynką, ale jeśli macie w domu pepperoni – to tym lepiej. Bardzo smaczne są również z kiełbasą, także zachęcam do modyfikacji. Na pewno wyjdą przepyszne.

I na koniec. Moi Drodzy Czytelnicy, życzę Wam przede wszystkim szampańskiej zabawy w tę sylwestrową noc a także wszelkich pomyślności w Nowym Roku. 🙂 Do zobaczenia w 2019!

Zobaczcie również:

TrudnośćPoczątkującyCzas przygotowania10 min.Czas gotowania15 min.Całkowity czas25 min.

USTAW TIMER

SKŁADNIKI (ILOŚĆ NA OK. 20 PRZYSTAWEK)
 1 duża cukinia
 125 g sera mozzarella (1 opakowanie)
 120 g przecieru pomidorowego (ok 1/4 opakowania)
 kilka plastrów szynki (polecam pepperoni) bądź kiełbasy
 2 ząbki czosnku
 papryka słodka, chili, bazylia, oregano, zioła prowansalskie, sól, pieprz
 oliwa z oliwek

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Cukinie pokrój na grubsze plastry (tak mniej więcej 1 cm). W nagrzanym piekarniku do 180*C podpiecz te plastry przez ok. 5 minut.

2

W garnku podduś przecier pomidorowy. Gotuj na wolnym ogniu przez 5-7 min.

3

W międzyczasie pokrój na drobne kawałki czosnek, a następnie podsmaż na oliwie z oliwek wraz z bazylią.

4

Czosnek z bazylią dodaj do sosu, dokładnie wymieszaj i duś na małym ogniu przez chwilę. Dodaj ulubione przyprawy jak papryka słodka, chili, oregano (po 1-1,5 łyżeczce). Posól i popieprz.

5

Podpieczone plastry cukinii posmaruj sosem, następnie połóż szynkę/kiełbasę i przykryj kawałkami sera mozzarella. Wstaw do piekarnika na 5-10 minut - aż ser się roztopi. Smacznego!

Składniki

SKŁADNIKI (ILOŚĆ NA OK. 20 PRZYSTAWEK)
 1 duża cukinia
 125 g sera mozzarella (1 opakowanie)
 120 g przecieru pomidorowego (ok 1/4 opakowania)
 kilka plastrów szynki (polecam pepperoni) bądź kiełbasy
 2 ząbki czosnku
 papryka słodka, chili, bazylia, oregano, zioła prowansalskie, sól, pieprz
 oliwa z oliwek

Przygotowanie

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Cukinie pokrój na grubsze plastry (tak mniej więcej 1 cm). W nagrzanym piekarniku do 180*C podpiecz te plastry przez ok. 5 minut.

2

W garnku podduś przecier pomidorowy. Gotuj na wolnym ogniu przez 5-7 min.

3

W międzyczasie pokrój na drobne kawałki czosnek, a następnie podsmaż na oliwie z oliwek wraz z bazylią.

4

Czosnek z bazylią dodaj do sosu, dokładnie wymieszaj i duś na małym ogniu przez chwilę. Dodaj ulubione przyprawy jak papryka słodka, chili, oregano (po 1-1,5 łyżeczce). Posól i popieprz.

5

Podpieczone plastry cukinii posmaruj sosem, następnie połóż szynkę/kiełbasę i przykryj kawałkami sera mozzarella. Wstaw do piekarnika na 5-10 minut - aż ser się roztopi. Smacznego!

Zdrowe przekąski na Sylwestra (i nie tylko!)
Zdrowe przekąski na Sylwestra
Zdrowe przekąski na Sylwestra

One thought on “Zdrowe przekąski na Sylwestra (i nie tylko!)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *