Pieczony sernik bez spodu – wersja fit

Pieczony sernik bez spodu - wersja fit
 

Sernik bez spodu na ciepło to pyszny i dietetyczny deser – zwłaszcza słodzony ertytrolem zamiast cukru! Dzisiaj w taką ponurą podgodę musiałam poprawić sobie humor, i cóż – wyszedł smakowity serniczek i do tego w wersji fit. Posmarowałam go dżemem niskosłodzonym, dodałam borówki i wyszło bosko! 🙂

Przepis na ten dietetyczny i bardzo szybki sernik to zaledwie pięć składników (no i dodatki). Jest wilgotny, puszysty, delikatny, a zarazem wyrazisty. Można przygotować go na klasycznym twarogu, twarogu z wiaderka lub quarku. Można wzbogacić jego smak dodając ulubione owoce czy aromaty – co kto lubi.

Warto wspomnieć, że puszystości dodaje sernikowi piana z białek. Nie przejmujcie się kiedy zobaczycie, że sernik najpierw rośnie, a potem opada. Tak ma być! Opadnięty, a może nawet popękany sernik można przykryć ulubionymi dodatkami (galaretką, polewą czekoladową czy dżemem). Pamiętajcie jednak o tym, że im słodszy dodatek, tym więcej kalorii. 🙂 Ja polecam powidła wiśniowe – świetnie przełamują smak!

Inne przepisy na słodko:

TrudnośćPoczątkującyCzas przygotowania10 min.Czas gotowania55 min.Całkowity czas1 godzina 5 min.

USTAW TIMER

SKŁADNIKI
 500 g sera twarogowego
 4 jajka
 5 łyżek jogurtu naturalnego
 2 budynie w proszku (waniliowe bądź śmierankowe)
 5 łyżek cukru (alternatywnie polecam erytrol bądź ksylitol)
 ulubione owoce (ja użyłam borówek)
 dżem śliwkowy (opcjonalnie)

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Oddziel białka od żółtek i białka ubij na sztywno.

2

W oddzielnym naczyniu dodaj twaróg, jogurt, żółtka, budynie i cukier. Zmiksuj wszystko na gładką masę.

3

Dodaj ubite białka do masy.

4

Przelej masę fo formy, dodaj ulubione owoce.

5

Piecz w 180*C przez ok. 55 minut. Opcjonalnie posmaruj dżemem bądź ulubioną posypką.
Smacznego!

Składniki

SKŁADNIKI
 500 g sera twarogowego
 4 jajka
 5 łyżek jogurtu naturalnego
 2 budynie w proszku (waniliowe bądź śmierankowe)
 5 łyżek cukru (alternatywnie polecam erytrol bądź ksylitol)
 ulubione owoce (ja użyłam borówek)
 dżem śliwkowy (opcjonalnie)

Przygotowanie

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANIA
1

Oddziel białka od żółtek i białka ubij na sztywno.

2

W oddzielnym naczyniu dodaj twaróg, jogurt, żółtka, budynie i cukier. Zmiksuj wszystko na gładką masę.

3

Dodaj ubite białka do masy.

4

Przelej masę fo formy, dodaj ulubione owoce.

5

Piecz w 180*C przez ok. 55 minut. Opcjonalnie posmaruj dżemem bądź ulubioną posypką.
Smacznego!

Pieczony sernik bez spodu – wersja fit
Pieczony sernik bez spodu - wersja fi

Pieczony sernik bez spodu

Pieczony sernik bez spodu - wersja fit

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.